NepTuMus-hanke

Perhevalmennuksessa on toteutettu asiakkaista lähteviä tavoitteita, joilla pyritään tukemaan asiakkaan arjessa selviytymistä, hänen vahvuuksien tukemista sekä voimaantumista. Hyvin pienilläkin asioilla on iso merkitys. Jo pelkästään se, että kohtaamme ihmisen kiireettömästi, voi olla päivien pelastus. Vuosien tauon jälkeen, voi leipominen sujua kun sitä tehdään yhdessä muistellen. Kokemuksellisen osallistumisen tunne lisää ihmisen hyvinvointia sekä vahvistaa itsetuntoa.

Perheliikuntatapahtuma 17.11.2018

Perheliikuntatapahtuma onnistui hyvin Kajaanissa.

Tasapainoilu, curling, puhallustikka ja älysali olivat ohjelmassa ja lopuksi Sanna Pakkala-Juntunen ohjasi lavista.

Liikunnan iloa ja hyvää mieltä oli jokaisen kasvoilla.

Kiitos Kainuun Liikunta, Kajaanin Ammattikorkeakoulu sekä Muistiyhdistyksen työntekijät sekä vapaaehtoiset.

Tästä pääset lukemaan Matias Ronkaisen luennon: Jos et ole tyytyväinen, saat mahasi takaisin:

Jos et ole tyytyväinen saat mahasi takaisin

Tervetuloa perheliikuntatapahtumaan Kajaanin ammattikorkeakoulun saliin. Muistathan ilmoittautua!

Perheliikuntatapahtuma Työikäisenä neurologisesti sairastuneille (002)

Maijan tarina Yle Kainuun uutisissa

Yle Uutiset Pohjois-Suomi

Kainuun Sanomat teki jutun Maijasta, joka sairastui työikäisenä muistisairauteen. Tästä pääset lukemaan jutun: Maijan tarina

NEUROPSYKIATRINEN TUKI MUISTIPERHEILLE

NepTuMus-hanke on sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittama ja Kainuun Muistiyhdistyksen hallinnoima kehittämisavustus (C) vuosille 2018-2021.

Stean rahoittama kolme vuotinen hanke on suunnattu työikäisenä (alle 70v) muistisairauteen sairastuneille. Tavoitteena on erityisesti voimaantumisen tukeminen ja selviytymistaitojen vahvistaminen neuropsykiatrista valmennusmallia soveltaen. Valmentautujan omia vahvuuksia sekä voimavaroja pyritään löytämään ja hyödyntämään arjen- ja elämänhallinnan sujumisen tukemisessa.

RYHMÄT JA TOIMINNAT:

Klubitoiminta Kajaanissa

Helmikuussa alkaa Kajaanissa työikäisenä muistisairauteen sairastuneille vertaistuellinen klubitoiminta. Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää ryhmästä.

Lisätiedot Elli Heikkilä-Anttonen, p. 044 748 0663 (tyoika@kainuunmuistiyhdistys.net).

Ylä-Kainuun Vaarojen Klubi

Klubi kokoontuu Hyrynsalmen kunnantalolla lautakuntien huoneessa keskiviikkoisin klo 12-14 seuraavasti: 6.2. / 6.3. / 10.4. / 8.5. /

Lisätiedot Elli Heikkilä-Anttonen, p. 044 748 0663.

Otanmäen Klubi

Kokoontuu Otanmäen Urheilutalolla (Rullaajantie 4) tiistaisin klo 12-14 seuraavasti: 19.2. / 12.3. / 9.4. / 14.5. /

Lisätiedot Elli Heikkilä-Anttonen, p. 044 748 0663.

TyöMuSat – vertaistapaamiset kainuulaisille

TyöMuSat yhteinen tapaaminen sairastuneille ja puolisoille kokoontuu Kajaanissa Kauppakatu 36 A 4 lauantaisin klo 11-15 seuraavasti: 16.2. / 13.4. /

Lisätiedot Lea Torvinen, p. 040 520 7642.

Tavoitteellinen perhevalmennus

Itse sairastuneita henkilöitä, puolisoita ja/tai perheitä, joilla on alku- tai lievän vaiheen muistisairaus. Voi tapahtua asiakkaan kotona, työpaikalla, harrastuksessa tai muussa yhteisesti sovitussa paikassa

Virtuaalinen Klubi-toiminta alkaa vuoden 2019 aikana

Kokoontuminen 2 x kk chatin avulla. Laitteet tulevat Muistiyhdistyksen kautta ja niiden käyttöön opastetaan

Logo_oranssi_musta

Ota yhteyttä, kerron lisää toiminnastamme!

Muistiasiantuntija Elli Heikkilä-Anttonen

sähköposti: tyoika@kainuunmuistiyhdistys.net