NepTuMus-hanke

Tervetuloa perheliikuntatapahtumaan Kajaanin ammattikorkeakoulun saliin. Muistathan ilmoittautua!

Perheliikuntatapahtuma Työikäisenä neurologisesti sairastuneille (002)

Maijan tarina Yle Kainuun uutisissa

Yle Uutiset Pohjois-Suomi

Kainuun Sanomat teki jutun Maijasta, joka sairastui työikäisenä muistisairauteen. Tästä pääset lukemaan jutun: Maijan tarina

NEUROPSYKIATRINEN TUKI MUISTIPERHEILLE

NepTuMus-hanke on sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittama ja Kainuun Muistiyhdistyksen hallinnoima kehittämisavustus (C) vuosille 2018-2021.

Stean rahoittama kolme vuotinen hanke on suunnattu työikäisenä (alle 70v) muistisairauteen sairastuneille. Tavoitteena on erityisesti voimaantumisen tukeminen ja selviytymistaitojen vahvistaminen neuropsykiatrista valmennusmallia soveltaen. Valmentautujan omia vahvuuksia sekä voimavaroja pyritään löytämään ja hyödyntämään arjen- ja elämänhallinnan sujumisen tukemisessa.

RYHMÄT JA TOIMINNAT:

Torstaiklubi Kajaanissa

Kainuun Muistiyhdistyksen tiloissa torstaisin klo 13-15:
4.10, 11.10, 25.10, 8.11, 22.11, 29.11 ja 13.12

TyöMuSat – vertaistapaamiset kainuulaisille

Kokoontuminen lauantaisin 6 x vuosi. Tapaamisessa on kahden tunnin mittaiset erilliset osiot puolisoille ja itse sairastuneille. Ohjauksesta vastaa hankkeen työntekijä sekä ulkopuolinen työnohjaaja tai muu vastaava asiantuntija puolisoiden osuudessa
Tavoitteellinen perhevalmennus

Itse sairastuneita henkilöitä, puolisoita ja/tai perheitä, joilla on alku- tai lievän vaiheen muistisairaus. Voi tapahtua asiakkaan kotona, työpaikalla, harrastuksessa tai muussa yhteisesti sovitussa paikassa

Virtuaalinen Klubi-toiminta alkaa vuoden 2018 lopussa

Kokoontuminen 2 x kk chatin avulla. Laitteet tulevat Muistiyhdistyksen kautta ja niiden käyttöön opastetaan

Logo_oranssi_musta

Ota yhteyttä, kerron lisää toiminnastamme!

Muistiasiantuntija

Maarit Karjalainen, p. 044 748 0663