Loading Events

Neurotreeni Kuhmo

25 lokakuun, 2022 - 11:00 am - 12:30 pm

Vapaa pääsy

Neurotreeni ryhmä on suunnattu kainuulaisille henkilöille, joilla on neurologinen sairaus jonka muistiongelmat tai muu kognitiiviset oireet vaikuttavat arjessa selviytymiseen.

Ryhmän osallistujille tarjotaan tietoa, ohjausta ja neuvontaa muistiin ja kongitiivisiin oireisiin liittyvistä asioista. Osallistujien kanssa keskustellaan muistiin liittyvistä asioista, tulevaisuuteen varautumisen keinoista sekä kodin turvallisuuteen liittyvistä aiheista. Ryhmässä keskustellaan myös osallistujien toiveista lähteviä aiheita.

Tapaamisissa on myös toiminnallinen osio, jossa on aivojumppaa, aivoja aktivoivia harjoitteita, musiikkia ja vinkkejä kotiharjoitteluun.

Neurotreeni-ryhmän tavoitteena on, että osallistujat kokevat
– Elämänlaatunsa kohentuneen
– Minä kyvykkyyden selviytyä päivittäisistä toiminnoista
– Tuntevat oman elämänkulkuun vaikuttamisen ja tietämyksen tulevaisuuteen varautumisen keinoista lisääntyneen